JIKA AKU JATUH HATI

Published June 5, 2009 by wana93

Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah , jika aku jatuh cinta ,
Cintakanlah aku pada seorang insan yang melabuhkan cintanya kepadaMu ,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu…

Ya Muhaimin , jika aku jatuh hati ,
Izinkanlah aku menyentuh hati seorang insan yang hatinya tertaut padaMu ,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana , jika aku jatuh hati ,
Jagalah hatiku padanya ,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu…

Ya Rabbul Izzati , jika aku rindu ,
Rindukanlah aku pada seorang insan yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah , jika aku menikmati cinta kekasihMu ,
Janganlah kenikmatan itu melebihi
Kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…

Ya Allah , jika aku jatuh hati pada kekasihMu ,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…

Ya Allah , jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu ,
Jangan biarkan aku melampaui batas
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan abadi
Hanya kepadaMU…

Amin…

3 comments on “JIKA AKU JATUH HATI

  • Alhamdulillah..
    akhir’y,tercapai gk hrpn ko nk wt blog ni..
    trosknlah dkwah ko…
    aq akn sokong…
    aq ske tgk klip vid tu…
    kte2nye sgt mndalm..

  • Leave a Reply

