13 PERKARA MENJELANG KIAMAT

Published July 3, 2009 by wana93

1) Penaklukan Baitulmuqaddis Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah
s.a.w telah bersabda:
“Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.” Baginda menyebutkan
salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.”
– Sahih Bukhari

Hakikatnya : dah jadi dah…

2) Zina bermaharajalela.
“Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan
persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah
kiamat akan datang.” – Sahih Muslim

Hakikat : dah nampak dah…

3) Bermaharajalela alat muzik.
“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka”.
Ada yang bertanya kepada Rasulullah; “Wahai Rasulullah bila hal ini
terj! terjadi?” Baginda menjawab: “Apabila telah bermaharajalela bunyian
(muzik) & penyanyi² wanita” – Ibnu Majah

Hakikat : S’pore Idol, Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah²…

4) Menghias masjid & membanggakannya.
“Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam
mendirikan masjid” – Riwayat Nasai.

Hakikat : memang dah nampak dah…

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak
baik.
“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak pe! rbuatan & perkataan keji,
memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam
tetangga.” – Riwayat Ahmad dan Hakim.

Hakikat : ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu…

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang
baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal
padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang
makruf dan tidak mengingkari kemungkaran” – Riwayat Ahmad

Hakikat : boleh kira berapa jer para ulama’ yg tinggal…

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh
L!uka’ bin Luka'(orang yang bodoh & hina). Maka orang yang paling
baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh2 orang mulia” –
Riwayat Thabrani

Hakikat : lihat saja manusia bernama George Bush, Ariel Sharon….

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
“Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia
tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang
dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad

Hakikat : jiran sesama islam pon tak bertegur sapa….

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. “Di antara anda² telah hari kiamat
ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila mereka memakainya
keadaannya seperti telanjang”.

Hakikat : fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string, ala
dedah tak abis-abis.)…

10) Bulan sabit kelihatan besar.
“Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah
menggelembung(membesarnya) bulan sabit.” – Riwayat Thabrani

Hakikat : tak caya gi tengok…

11! ) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
“Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu
dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah
didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari
mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu” – Sahih Muslim

Hakikat : try baca akhbar2 & majalah² yg popular skarang nie…

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.
“Sesungguhnya sebelum datang! nya hari kiamat akan banyak kesaksian
palsu & disembunyikan kesaksian yang benar..” -Riwayat Ahmad

Hakikat : tengok kes peperangan Iraq dan terbaru, iran diheret ke
penipuan Amerika dan Britian…

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.
“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi
padang rumput & sungai²” – Sahih Muslim

Hakikat : Dubai dah turun salji… Mina dah kene banjir…

MAKA DENGAN ITU, TOLONG FORWARDKAN KEPADA TEMAN² LAIN!

Dari Abdullah bin ‘Amir r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda:

“Sampaikanlah pesanku biarpun 1 ayat…”

3 comments on “13 PERKARA MENJELANG KIAMAT

    • erm..
      betul tu..
      menunggu masanya je..
      jadi, sama2lah kita mengumpul harta pahala dan amal sebanyak mungkin untuk bekalan di sana kelak..
      silakan..
      x perlu minta izin untuk share apa2 di blog ni..
      semoga bermanfaat..
      terima kasih.. 🙂

  • Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: