DUHAI MUSLIMAH, PELIHARALAH DIRIMU

Published February 5, 2010 by wana93

Belakangan ini, memang ramai muslimah-muslimah yang semakin menunjuk-nunjuk. Menunjukkan apa?? Menunjukkan aurat-aurat berharga mereka. Bagi mereka, ALLAH telah jadikan manusia itu cantik dan sempurna, jadi, apa salahnya kalau hendak tunjukkan kecantikan ciptaan ALLAH itu?? Itulah kata-kata mereka.. Alasan yang selalu diberikan pula, “panaslah pakai tudung ni!! habis kusut rambut aku!!”..”ala..dah fesyennya macam tu, aku pakai jela!” Astaghfirullah..Ya ALLAH, jauhkanlah diriku daripada azabMu..

Pakai tudung panas?? Lagi panas api neraka yang ALLAH sediakan..70 kali ganda panasnya daripada api2 kat dunia ni..Sanggup ke kita?? Cube bayangkan..Api yang teramat-amat panas sehingga boleh mencairkan kita, macam2 binatang berbisa ada dalam tu, minum air nanah dan menggelegak dan makan buah berduri..Apa yang kita bayangkan tu, baru sikit..Banyak lagi..tak sanggup!! Nauzubillah..Nak salahkan fesyen?? Siapa suruh kita ikut fesyen Barat?? Ikut fesyen Barat, jadilah kita orang Barat..Ikutlah fesyen Islam yang ALLAH anjurkan pada kita dalam kitabNya (Al-Quran). Cantik, tutup aurat dan terpelihara maruah..Taklah aurat-aurat berharga kita bagi tayangan percuma pada orang ramai..Rasa macam dah basi kalau macam tu.Tak ‘fresh’ dah.Yela..hanya suami yang layak untuk tontonan semua tu. Kita pulak, senang2 je bagi lelaki ajnabi tengok..Bertambah suka lah mata-mata yang meliar tu..Astaghfirullah..

Kesalahan-kesalahan muslimah berjilbab :

Duhai para muslimah, marilah kita sama-sama menjaga aurat-aurat kita. Peliharalah ia. Jaga dan simpanlah ia baik-baik. Jadilah kita muslimah yang solehah, yang terpelihara auratnya, dan diredhai ALLAH. Ingatlah, pandangan ALLAH adalah yang paling utama.

Khas untukmu, wanita muslimah :

ciri2 pakaian yang baik untuk muslimah

Muslimah

Ya ALLAH, peliharalah kami..

6 comments on “DUHAI MUSLIMAH, PELIHARALAH DIRIMU

  • Assalamu alaikum brothers and sisters,
    we present since January 2010, the Islamic world’s best websites. We will create a free banner, suitable for your side. We like your blog very well and would be glad to welcome you. You can also register your site yourself, various agencies in 12 languages.

    Allah hafiz
    Islamscout ORG
    R. Moussa

  • Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: