PERGI SELAMANYA

Published May 21, 2010 by wana93

Tanggal 12.5.2010, atuk ku pergi untuk selamanya. Memang rasa sedih sangat. Masa dapat tahu kat sekolah, terkejut dan tiba2 air mata ni memang tak boleh ditahan lagi. Sedih dan pilu. Namun, kita harus redha dan pasrah. Aku sempat mencium pipi atuk ku buat kali terakhir. Sebak. Itulah lumrah manusia bila ditimpa dengan perkara yang tak diingini.

Dua tahun lepas, nenek saudaraku yang paling baik dan selalu manjakan cucunya pergi bertemu Ilahi juga. Sudah tiba masanya. Semasa berada di tingkatan 1, rakan karibku, arwah Azira Bt Aliry juga menghadap Ilahi kerana penyakit Leukemia. Hati ni memang sedih sangat. Aku sempat mencium pipi sejuknya. Semasa aku tadika lagi, atuk belah ayahku yang amat aku sayangi kerana aku jugalah satu2nya cucu kesayangannya. Dia pergi meninggalkan aku juga. I miss him so much!

Aku amat rindu akan insan2 kesayanganku yang telah pergi bertemu Ilahi.  Doakan dan sedekahkan Al-Fatihah. Aku tak lupa itu. Semoga ALLAH merahmati dan mencucuri mereka. Ameen..

Semoga kita semua insaf dan selalu ingat bahawa MATI ITU PASTI!

One comment on “PERGI SELAMANYA

  • ya ALLAH…tarikhnye same dgn tarikh si dia yg slalu ak rndunye krane ALLAH..al-FATIHAH untuknye…moge dia dtempatkn bersme2 org berimAN..amin…

  • Leave a Reply

