TERIMA KASIH GURU

Published May 17, 2011 by wana93

ePy teAcHers Day


Guru..
Kali pertama aku jejakkan kaki ke sekolah..
Aku seolah-olah seperti seorang budak kecil..
Yang nakal dan sentiasa buat salah..
Tapi kau yang mengajarku menggunakan fungsi sebuah pensil..

Guru..
Seringkali ketika aku berada di sekolah..
Aku dan rakan-rakan yang lain asyik kena marah..
Namun, aku pasrah dan tidak kisah..
Kerana engkau seorang guru yang tegas dan sentiasa tabah..

Guru..
Kerana marahmu iu tanda sayang..
Kerana dendamu itu petanda cinta..
Kini aku telah berjaya dengan cemerlang..
Aku menjadi seorang insan yang berguna..

Guru..
Kata-kata nasihat dalam luahan amarahmu memberi seribu makna..
Peringatanmu menjadi pembakar semangat dan kekuatan..
Untuk aku terus bangun dan tidak terlena..
Dalam perjuangan menjejak cita-cita yang penuh dengan cabaran..

Guru..
Setiap bait katamu mempunyai aura sebuah doa..
Maka doakanlah agar aku dan rakan-rakanku berjaya..
Senyumanmu tulus menembus di kalbu..
Maka restuilah aku dan rakan-rakanku dalam meneroka ilmu..

Guru..
Bebelanmu bukan omong kosong..
Tapi penuh dengan mutiara berharga untuk dikutip..
Tazkirahmu tidak pernah ku lupa dan ku buang..
Tetapi akan ku aplikasikan dalam menempuh setiap dugaan hidup..

Guru..
Aku memang sering menyakiti hati dan perasaanmu..
Kekadang tersalah tingkah dan bicara terhadapmu..
Kekadang juga kerana sikapku yang sering malas menuntut ilmu..
Maafkanlah..maafkanlah segala kesalahanku…

Guru..
Aku selalu lalai dan alpa..
Kau yang sering mengingatkan aku..
Aku sering buat salah dan dosa..
Kau yang menegur dan mengajarku..

Guru..
Kau mencurahkan ilmu dengan ikhlas..
Kau mendidik dengan didikan seorang ibu dan bapa..
Kau langsung tidak pernah meminta untuk dibalas..
Sungguh, kasihmu mekar di sanubariku untuk selamanya.

Guru..
Sejujurnya, aku memang tidak mampu untuk membalas jasamu..
Aku memang tak mampu nak menghitung segala baktimu..
Aku hanya mampu mendoakan kesejahteraanmu..
Semoga kau beroleh keredaan-Nya dalam setiap urusanmu..

Guru..
Hanya ucapan tulus dariku sebagai hadiah baktimu..
Dan doa seorang murid terhadap seorang guru..
TERIMA KASIH GURU..
Moga Allah memberkati perjalanan hidupmu..

MAAFKAN KAMI CIKGU!

DOAKAN KAMI CIKGU!

TERIMA KASIH CIKGU!

 

“SAYA SAYANG CIKGU SAYA!!” 🙂

Leave a Reply

