AKU BANGGA MENJADI HAMBA

Published June 19, 2012 by wana93

Advertisements

7 comments on “AKU BANGGA MENJADI HAMBA

  • saya berbangga kerana kenal dgn wana..moga ukuwah ni berpanjangan dan hati kita cekal dgn ujianNya..amin..

    cube bace..

    YA ALLAH,

    Engkau mengetahui hati-hati ini,

    Telah berkumpul kerana mengasihi-Mu,

    Bertemu untuk mematuhi perintah-Mu,

    Bersatu memikul beban dakwah-Mu,

    Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariat-Mu,

    Maka eratkanlah Ya Allah akan ikatannya,

    Kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini,

    Akan jalan-Nya yang sebenar,

    Penuhkanlah hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu,

    Yang tidak kunjung malap,

    Lapangkanlah hati-hati ini dengan limpahan Iman dan keyakinan,

    Dan keindahan tawakkal kepada-Mu,

    Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan ma’rifat (pengetahuan sebenar) tentang-Mu,

    Jika Engkau mentakdirkan mati,

    Maka matikanlah pemilik hati-hati ini,

    Sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-Mu,

    Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong,

    YA ALLAH,

    Perkenankanlah permintaan ini..amin….

    • Subhanallah.. 🙂
      Allahumma amin.. 🙂

      Terima kasih ya wahai saudariku sayang.. ^^
      Jangan merasa bangga sebab kenal dengan wana..
      wana hanya manusia yang serba berdosa..
      tapi, kita perlu berbangga dengan ukhuwah yang terjalin kerana-Nya..
      tanpa-Nya, siapalah kita.. ^^
      moga tautan ukhuwah ini kekal hingga ke Syurga.. ^^

      • insyaAllah..actually wana boleh pgl saya kakak..hihi!umur dah makin pendek tapi masih berjalan tak betul dan suke nak betulkan org sekelilimg..kadang2 sedih jugak bile kakak kandung sendiri tanye sejak bile jadi cam ustazah…tapi inilah diri saya dari sekolah yang mereka Xperasan dan buat2 tak perasan bile ada masa saya boleh main2, dan ada masa saya boleh jadi kurang siuman..huhuhu!!

  • kakak angkat saya masih berkawan dgn lelaki yg saya kurang setuju akhlaknya..dia pun jadi, pgl saya dgn pgilan lain skrg..terasa sangat ukuwah tu tak cam dulu..mungkin Allah bagi izin pinjam kakak angkat saya tu sampai takat ni..tapi sebagai adik angkat saya tetap bertegas dgn pandangan saya dan berdoa agar Dbukakan mata hati untuk melihat lelaki itu sebelum apa2 terjadi, biar menyesal dan malu sekarang, asal zuriat keturunan kita terjaga..kerana itu pelaburan akhirat dan anak2 pejuang agama..mohon sama2 bdoa ye utk kakak angkat saya..

  • Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: