RINDUKU PADA INSAN ITU

Published December 30, 2012 by wana93

Entah kenapa, makin hari, makin membuak rasa rinduku pada abah. Itu baru aku, anaknya. Agak-agak, macam mana perasaan ibuku? :”)

2013 bakal menjelma. Sudah setahun 4 bulan abah pergi. Perginya, takkan kembali. Aku sentiasa berdoa dan berharap agar aku dan keluargaku akan berjumpa dan berkumpul di Syurga. :”)

 

Dulu masa kecil, aku kuat merajuk, asyik nak merajuk saja..

Dia pula suka memujuk, tak pernah rasa jemu..

Kalau orang lain, komfem dah jemu..

Terkadang, dia memang tegas dan garang, mengikut waktu..

Hanya untuk mengingatkan anak-anaknya yang sering lupa dan alpa..

 

Dulu masa kecil, aku sering mahu ditemankan..

Aku takut untuk tidur seorang diri..

Biasalah, budak kecil lagi..

Dia selalu juga temankan diri ini..

Tak sanggup agaknya lihat aku kemurungan..

 

Pernah dia berpesan,

“Asyik nak berteman je..nanti dalam kubur, kita sorang2 juga..kita sendiri juga..”

 

Dia adalah abahku..

Abah yang paling aku sayang walaupun kadang-kadang garang..

Abah yang hanya ada 1 dalam dunia ni! :”)

 

Berkopiah putih itu abah tercinta saya..sebelahnya yang pink pegang 'yoyo' tu, anak perempuannya yang kuat merajuk.. :) *saya rindu suasana ni..dulu.. :')

Berkopiah putih itu abah tercinta saya..sebelahnya yang pink pegang ‘yoyo’ tu, anak perempuannya yang kuat merajuk.. 🙂 *saya rindu suasana ni..dulu.. :’)

 

*Saat yang paling aku nanti adalah ‘aku mahu bertemu abah dalam mimpi’. Aku selalu ingin mimpi abah. Baru 2 kali aku mimpi abah. :”) Serius! Aku rindu pada abah! :”) Lagi2, bila tengah sedih, pasti air mataku semakin membanjiri bila terkenang pada abah.. :”)

*Doakan abah saya bahagia di alam ‘sana’ yaaa.. 🙂

*Kepada yang masih ada kedua ibu bapa, hargai dan sayangilah mereka sebaiknya ya! ^^ Saya sayang ibu saya. 🙂 Saya sayang arwah abah saya. 🙂

*Jom kita dengar melalui hati nasyid yang saya gemar dengar saat duka dan rindu mula menyapa kalbu…

http://www.youtube.com/watch?v=J3u9s81n4uo

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: